Navigatie overslaan

Om jouw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies in.
Lees meer over ons cookiebeleid.

Storing: Ebbingehofje 8, 9 & 10 minder warm water dan dat je gewend bent.  Lees hier meer

Meest gezocht

Mijn gebouw

Nieuwe tarieven van 2021 gepubliceerd op onze website

De nieuwe tarieven van 2021 zijn gepubliceerd op onze website

De jaartarieven van 2021 zijn bekend en gepubliceerd op onze website. Ze zijn terug te vinden op onze gebouwenpagina’s

 

Warmtetarieven 2021
In 2021 betalen nagenoeg alle klanten van WarmteStad minder voor hun energie dan in 2020, bij gelijkblijvend verbruik. Onze tarieven zijn lager dan de maximumprijs die de overheid bepaalt. Hier leest u meer algemene informatie en uitleg over de tarieven van WarmteStad.

Verschillen 2020 – 2021
Benieuwd naar de exacte tariefverschillen tussen 2020 en 2021? Klik hier. Of ga naar de gebouwenpagina’s waar de tariefbladen gepubliceerd zijn.

‘Niet Meer dan Anders’
Voor de warmtetarieven geldt het ‘Niet Meer Dan Anders principe’. Dit is vastgelegd in de warmtewet en betekent dat klanten gemiddeld niet meer mogen betalen voor warmte dan huishoudens met een gasaansluiting en een CV-ketel. Hierbij wordt de aanschaf en de onderhoud van de CV-ketel ook meegerekend. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaalt elk jaar de tarieven die warmteleveranciers bij hun klanten in rekening mogen brengen om aan dit ‘Niet Meer Dan Anders’ principe te kunnen voldoen. Deze maximum tarieven staan ook vermeld op de tarievenbladen die we op 19 januari hebben gepubliceerd op onze website.

Onze circa 2500 klanten nemen verschillende energieproducten van ons af, zoals warmte, warm water, koeling en soms ook elektriciteit. De tarieven voor het nieuwe jaar worden altijd in januari bepaald. Bij het vaststellen van deze tarieven is onze missie leidend: betaalbare en duurzame energie voor de stad Groningen.

Bent u klant van WarmteStad? Dan informeren we u ook persoonlijk via een e-mail.