Voorschot
-
Hoe kan ik mijn voorschot aanpassen
Regel je warmtezaken zelf via mijn.warmtestad.nl:
- Het maandelijkse voorschotbedrag wijzigen
- Jouw persoonlijke gegevens wijzigen zoals een bankrekeningnummer
- Een verhuizing doorgeven
- Het energieverbruik inzien (vanaf medio 2021)
- Inzien van jouw facturen en jaarafrekeningen en betalen via Ideal;
- Aan of afmelden als klant
Kom je er niet uit? Bel gerust met onze klantenservice (tijdens kantooruren): 050 – 368 87 00.
-
Wanneer betaal ik mijn voorschot
Als u gekozen heeft voor automatische incasso wordt uw voorschot de laatste vrijdag van de maand afgeschreven. Zelf graag uw voorschot aanpassen of wijzigen? Dat kan via mijnwarmtestad.nl.
Wat kan er allemaal geregeld worden op mijn.warmtestad.nl?
- Het maandelijkse voorschotbedrag wijzigen
- Inzien van uw facturen en jaarafrekeningen en betalen via Ideal;
- Uw persoonlijke gegevens wijzigen zoals een bankrekeningnummer
- Een verhuizing doorgeven
- Het energieverbruik inzien (vanaf medio 2021)
- Aan of afmelden als klant
-
Ik heb moeite om mijn rekening te betalen
Neem gerust contact met ons op. Samen met de gemeente en, indien van toepassing, woningcorporaties helpen we je graag om energie te besparen en je energiekosten zo laag mogelijk te houden. Daarnaast kan de gemeente je helpen met energietoeslagen. Kijk op onze webpagina Hulp nodig bij betalen, bel ons of kom naar ons WarmteStad spreekuur in Paddepoel, Selwerd of Vinkhuizen.
-
Hoe betaal ik makkelijkste mijn voorschot?
U kunt uw voorschot het makkelijkst betalen via een automatische incasso. Dan schrijven wij elke maand het bedrag van uw rekening en heeft u nergens omkijken naar. U kunt uw voorschot zelf wijzigen en aanpassen via uw account in mijnwarmtestad.nl.
-
Automatisch incasso of per acceptgiro betalen?
Betaal je jouw facturen met een automatisch incasso? Dan ontvang je per maand een voorschotnota waarvan het verschuldigde bedrag automatisch van je rekening wordt afgeschreven. Wil je jouw facturen liever handmatig betalen? Dan kun je deze per acceptgiro betalen. Hiervoor brengen wij wel € 3,- per maand voor administratiekosten in rekening. Dit is inclusief BTW.
-
Hoe vaak ontvang ik een voorschotnota?
Je ontvangt maandelijks een voorschotnota.
-
Wat als ik niet op tijd betaal?
Als je je nota niet op tijd betaalt, ontvang je een herinnering. Als je de herinneringsnota niet binnen de gestelde termijn betaalt, ontvang je vervolgens een aanmaning waarvoor wij € 24,20 in rekening brengen.
-
Wat is het verschil tussen een jaarafrekening en een eindafrekening?
Het verschil is dat je een eindafrekening krijgt als je verhuist. De jaarafrekening ontvang je elk jaar in januari.
-
Wanneer krijg ik mijn eindafrekening?
Als je verhuist en je hebt je afgemeld bij WarmteStad krijg je binnen twee weken je eindafrekening. Dit ontvang je na het doorgeven van de datum van sleuteloverdracht en de eventueel daarbij behorende meterstanden de eindafrekening. Ook ontvang je de eindafrekening alleen als je je hebt afgemeld.
-
Wat betaal ik voor mijn aansluiting?
Voor de warmtetarieven voor huishoudelijke verbruikers geldt het ‘Niet Meer Dan Anders’ principe. Klanten mogen gemiddeld niet meer betalen voor warmte dan een huishouden met een eigen gasaansluiting. Dit is vastgelegd in de warmtewet van de overheid. Voor klanten in het project Noordwest betaalt de woningbouwvereniging een deel van het vastrecht via een exploitatiebijdrage. De klanten betalen daarom geen vastrecht voor de afleverset en ontvangen een korting van 25% op het vastrecht tarief voor warmte.
-
Hoe wordt mijn warmtemeter uitgelezen?
Je warmtemeter wordt op afstand door ons uitgelezen. Geef je hier geen toestemming voor dan moeten wij de stand handmatig verwerken. Hiervoor wordt een bedrag van € 29,04 per jaar in rekening gebracht.
Niet gevonden wat u zoekt?
Wij staan voor u klaar
Wilt u snel geholpen worden? Neem dan direct contact met ons op.