Storing

  • Ik heb geen verwarming, wat moet ik doen?

    Is er sprake van een storing in de levering van warmte? Neem dan direct telefonisch contact met ons op via 050 -368 8700. We staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.

    Tijdens kantoortijden krijgt u een medewerker van onze klantenservice aan de telefoon. Maar ook buiten kantoortijden zijn we bij storingen bereikbaar via bovenstaand nummer. Dan krijgt u een medewerker van ons servicebureau van Dorp aan de telefoon. Zij zullen u dan verder helpen.

  • Ik heb geen warm water, wat moet ik doen?

    Is er sprake van een storing in de levering van warm tapwater? Neem dan direct telefonisch contact met ons op via 050 -368 8700. We staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.

    Tijdens kantoortijden krijgt u een medewerker van onze klantenservice aan de telefoon. Maar ook buiten kantoortijden zijn we bij storingen bereikbaar via bovenstaand nummer. Dan krijgt u een medewerker van ons servicebureau van Dorp aan de telefoon. Zij zullen u dan verder helpen.

  • Wat moet ik doen bij een storing?

    Is er sprake van een storing in de levering van warmte en/of koude, of, indien van toepassing in de levering van warm tapwater? Neem dan direct telefonisch contact met ons op via 050 -368 8700. We staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.

    Tijdens kantoortijden krijgt u een medewerker van onze klantenservice aan de telefoon. Maar ook buiten kantoortijden zijn we bij storingen bereikbaar via bovenstaand nummer. Dan krijgt u een medewerker van ons servicebureau van Dorp aan de telefoon. Zij zullen u dan verder helpen.

  • Als de elektriciteit uitvalt, heb ik dan nog wel warmtelevering?

    De betrouwbaarheid van het elektriciteitsnet in Nederland is erg hoog. De gemiddelde uitval bedraagt minder dan 30 minuten per jaar. Net zoals bij het gebruik van een CV-ketel is er tijdens deze zeldzame momenten even geen warmte meer. Gelukkig komt dit weinig voor.

  • Wat kan ik doen als ik geen stroom heb?

    In de meterkast zit een groepenkast met zekeringsautomaten. Bij overbelasting van een groep zal de zekeringsautomaat neerklappen en is de stroomtoevoer tot die groep afgesloten. Bij kortsluiting zal ook de aardlekschakelaar er uitgaan en is de gehele studio spanningsloos.

    Wat kun je doen als er geen stroom is?
    Controleer in de meterkast of de hoofdschakelaar A, de aardlekschakelaar B en de 4 groepen met bijbehorende zekeringsautomaat C in de juiste positie staan.
    A. Hoofdschakelaar
    B. Aardlekschakelaar
    C. 4 stroomgroepen (elk voorzien van een eigen zekeringsautomaat)

    Mogelijke problemen en oplossingen:
    1. De hoofdschakelaar A staat uit.
    Schakel de hoofdschakelaar weer in, druk de oranje schakelaar naar boven.

    2. De aardlekschakelaar B staat uit.
    Er is kortsluiting ontstaan in een apparaat. Verhelp de kortsluiting in het aangesloten apparaat en schakel vervolgens de aardlekschakelaar weer in door de zwarte schakelaar naar boven te drukken.

    3. Er is één van de 4 groepen C uitgeslagen.
    Waarschijnlijk is er een te hoog vermogen (door bijv. teveel apparaten) op de desbetreffende groep aangesloten. Verlaag het vermogen door de stekker van het apparaat uit het stopcontact te verwijderen en schakel de groep opnieuw in door de zwarte schakelaar omhoog te drukken.

    Om er achter te komen welk apparaat het probleem veroorzaakt, kun je het beste alle stekkers uit de stopcontacten halen, hierna de aardlekschakelaar en stroomgroepen inschakelen (omhoog drukken) en als dan alle 4 stroomgroepen en de aardlekschakelaar aan blijven, dan kun je alle stekkers 1 voor 1 weer in het stopcontact steken. Valt de stroom dan weer uit, dan weet je welk apparaat de storing veroorzaakt.

    N.B. De stekker die aangesloten is op de groepenkast is voor je verwarmingssysteem en moet altijd aangesloten zijn.

  • Wat moet ik doen bij een lekkage in de warmteleiding?
    • Wanneer de afsluiters/kranen in de meterkast onder de warmte-afleverset veilig bereikbaar zijn, en u bent in staat om ze dicht te zetten, doe dat dan zo snel mogelijk.
    • Verlaat  de woning en bel ons (050-36 88 700) en/of, indien het een noodsituatie betreft, de hulpdiensten.
    • Kunt u de woning niet verlaten, blijf dan, indien mogelijk op een bovenverdieping, open diverse ramen om te luchten en bel ons (050-36 88 700) en/of, indien het een noodsituatie betreft, de hulpdiensten.
  • Heb ik recht op een vergoeding of compensatie? (compensatieregeling)

    Bij een ernstige en langdurige storing kan het zijn dat u recht heeft op een compensatie of vergoeding. Dit is bij wet geregeld. Of dit van toepassing is hangt af van een aantal dingen. Wilt u weten of u recht hebt op compensatie? Kijk dan hier. Of bel ons wanneer u vragen heeft over onze compensatieregeling. We zijn bereikbaar via 050 368 87 00.

Terug naar overzicht

Niet gevonden wat u zoekt?

Wij staan voor u klaar

Wilt u snel geholpen worden? Neem dan direct contact met ons op.