Nieuwsbrief november 2025
Let op: in deze nieuwsbrief worden voorbeeldfoto's van een voorschot en jaarafrekening getoond. Het kan zijn dat dit andere bedragen zijn dan die op jouw documenten staan.
Klantportaal (MijnWarmteStad) in een nieuw jasje
Op woensdag 10 december gaat de nieuwe MijnWarmteStad-omgeving live. In dit vernieuwde klantportaal heb je beter inzicht in je verbruik.
Voorproefje nieuw klantportaal
Op onderstaande afbeelding zie je een screenshot van de nieuwe MijnWarmteStad. In het nieuwe portaal kun je duidelijker zien wat je verbruik per maand is. Op onderstaande foto is dat de oranje/rode balk. Je kunt je verbruik vergelijken met het gemiddelde verbruik van jouw gebouw. Het gemiddelde van het gebouw is de groene balk. In de gestippelde oranje/rode balk zie je jouw verwachte verbruik voor de komende drie maanden.
Tijdelijk niet inloggen MijnWarmteStad
Vanaf donderdag 4 december om 17.00 uur kun je niet meer inloggen op MijnWarmteStad. We zetten dan de data over naar de nieuwe omgeving. Op woensdag 10 december kun je een nieuw account aanmaken en voor het eerst inloggen in de nieuwe MijnWarmteStad.
Overgangsperiode
In de overgangsperiode kun je nergens inloggen. Hierdoor kun je je voorschot niet aanpassen. Je kunt ook geen verhuizing of wijziging van betaalgegevens doorgeven. Wil je wél wat wijzigen in deze periode? Bel ons via 050 - 368 87 00. Onze medewerkers staan op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur voor je klaar.
Nieuw account aanmaken
Vanaf woensdag 10 december heb je toegang tot het nieuwe account. Je kunt met je klantnummer en het e-mailadres dat bij ons bekend is een nieuw account aanmaken. Je klantnummer staat op je facturen en in de omschrijving van je bankafschrift.
Voorschot december heeft een nieuwe lay-out
Onze facturen en voorschotten krijgen ook een nieuwe uitstraling. Op de documenten staat de informatie overzichtelijker. Hieronder zie je een voorbeeld van een nieuwe maandelijkse voorschotfactuur.
Jaarafrekening 2025
In januari 2026 ontvang je van ons de jaarafrekening over het jaar 2025. Op de jaarafrekening staat wat je hebt verbruikt aan warmte en hoeveel je hebt betaald aan voorschotten. Je ziet op je jaarafrekening of je geld van ons terugkrijgt of dat je moet bijbetalen. Ook zie je je nieuwe voorschot voor 2026.
Jaarafrekening óók in een nieuw jasje
Ook de jaarafrekening zal er anders uit gaan zien. Voordat je de jaarafrekening ontvangt zal een uitleg van de nieuwe jaarafrekening op onze website staan.
Tarieven 2026
Eind december worden onze nieuwe warmtetarieven van 2026 bekendgemaakt. Wij zijn hiervoor afhankelijk van de warmtetarieven die ACM (Autoriteit Consument en Markt) in december publiceert.
Waterbedrijf draagt aandelen over aan gemeente
WarmteStad blijft hét publieke warmtebedrijf van de stad.
We zijn in 2014 opgericht door de gemeente Groningen en Waterbedrijf Groningen om mee te helpen aan een CO₂-neutrale stad. Inmiddels wonen en werken meer dan 9.000 Stadjers CO₂-neutraal.
Onlangs besloot het Waterbedrijf haar aandelen over te dragen aan de gemeente, omdat haar wateropgave alle aandacht en middelen vraagt. De gemeente wordt hierdoor voorlopig de enige aandeelhouder van WarmteStad. Met dit besluit blijft WarmteStad in publieke handen en hét warmtebedrijf van de stad.
Lees het hele artikel hier: Gemeente neemt aandelen in WarmteStad over van… - WarmteStad
Zernike Campus aangesloten op ons warmtenet
Samen met de Rijksuniversiteit Groningen maken we ons warm voor een aardgasvrij Groningen. We slaan daarom de handen ineen: meerdere RUG-gebouwen op Zernike Campus worden aangesloten op ons publieke warmtenet. Wil je weten hoe we samen de stad aardgasvrij maken? Check de animatie.
Wij sturen ongeveer elk kwartaal een digitale nieuwsbrief naar onze klanten. Ontvang je deze niet maar wil je dat wel? Geef dat het juiste mailadres aan ons door. Dit kan door te mailen naar klantenservice@warmtestad.nl of te bellen naar 050 - 368 87 00.